maanantai, lokakuu 23, 2017
Kirjaudu

Elävinä Kristuksessa

"Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihnne."(Ef 2:1).

Jumala on kaiken elämän lähde. Jos tämä lähtökohta olisi kaikille selvä, koulujen biologian opetus menisi uusiksi. Hölynpölyn alkuräjähdyksestä, alkumerestä ja vuosimiljardien evoluutiosta voisi panna muun fantasiakirjallisuuden joukkoon. Sitä voisi opettaa vaikka satutunneilla!

"Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu" , (1 Moos 2:7). Kas tässä oikea lähtökohta kristilliselle ja oikealle ihmiskäsitykselle. Ihmisestä tuli myös Jumalan kuva ja ihminen asetettiin muihin luotuihin nähden aivan erityiseen asemaan ja vastuuseen. Lisäksi ihmisestä tuli ikuinen. Alussa ihminen oli erityisellä tavalla elävä, läheisessä suhteessa Luojansa kanssa. Tiedämme, että synti tuli ja tuo yhteys katkesi ja ihminen joutui eroon Jumalan välittömästä yhteydestä ja koki hengellisen kuoleman. Fyysinen elämä jatkui silti.

Jeesus tuli tuomaan uudelleen tämän yhteyden mahdollisuuden meille. Hän sovitti ristillä syntimme, joten ne voi saada anteeksi. Hän on sanonut: "Minä olen ylösnousemus ja elämä" Hän voi tehdä ihmisen uudelleen eläväksi. Sitä kutsutaan uudestisyntymiseksi, uskoon tuloksi. Itse asiassa ilman sitä ei kukaan tule näkemään Jumalan valtakuntaa (Joh 3:3). Joko sinä olet tullut uskoon?

Usko tuo ihmiselle osallisuuden Jumalan elämästä, siitä, jonka olemme menettäneet. Tarvitsee avata sydän tälle Elämän Antajalle, Jeesukselle. Ei ole muuta mahdollisuutta, mutta tämä riittää, joten muuta ei tarvitakaan. Siitä alkaa uusi elämä Kristuksen yhteydessä.

Mutta ei ole itsestään selviö, että kerran eläväksi tullut pysyy aina elävänä kristittynä. Jotakin siinä tarvitaan myös meidän puoleltamme. Jumalan Sana neuvoo meitä. Sieltä löydämme ohjeita miten voimme säilyä elävinä. Tämä uusi elämä tarvitsee ravintoa. Sitä saamme Jumalan Sanasta. Siksi on tärkeätä lukea ja kuunnella elävää Sanaa. Niin alkuseurakunta teki. Samoin on tärkeätä rukoilla. Se on kuin hengittämistä. Raamatussa kehoitetaan myös tunnustamaan uskonsa. Kynttilää ei saisi pistää vakan alle vaan näkyville. Tarvitaan myös valvomista, etteivät maailmassa vaikuttavat negatiiviset voimat pääse tekemään tuhoaan sydämissämme. Tämä koskee meitä kaikkia. Uskovien yhteys kuuluu tärkeänä osana tähän elävänä säilymiseen. Siksi on tärkeätä, että meillä on oma seurakunta, jossa voimme tätä yhteyttä ylläpitää. Eläen Jeesuksen yhteydessä, Häntä lähellä voimme säilyä elävinä loppuun asti.

Lähetyskirpputori

Lähetyskirpputori on avoinna
Ma-pe klo 10.00-16.00.
Lauantaisin suljettu. 

- Kahviosta pullakahvit 2 eurolla

Kirpputorimme uudistunut - huonekaluja ja antiikkia.
Tervetuloa ostoksille!

Lahjoitukset

Seurakunnan tilinumerot
Seurakunnantili FI05 5522 0220 0237 15
Viipurin työ viite 1410
Intian työ viite 1300

"Joka niukasti kylvää, se myös niukasti niittä, ja joka runsaasti kylvää, se myös runsaasti niittää." 2Kor. 9:6

Patruunantie 1, 62800 Vimpeli | srk(at)vimpelinhelluntaiseurakunta.fi | Kaikki oikeudet pidätetään.

Kirjautuminen